torsdag 19 januari 2012

Julmarknad!


När Dalsbruks skola hade julmarknad bakade jag lite med mina barn. Mia bakade en tårta fylld med vit chokladmousse och blåbärsmousse. Attans vad blåbärsmousse är gott, jag är annars ingen vän av blåbär men i en mousse är de passligt syrliga och friska i smaken. Och tillsammans med vitchoklad...nam, nam. Vintrigt värre blev det på kakan, men vi var ju tvungna eftersom det inte finns någon snö in real life. En snögubbe och en snölykta och vid sidan om ett par lyktor till.
     Kvaliteten på bilden är usel, det är inte så lyckat att fota genom cellofan. Men när jag höll på att glömma bort hela fotandet. Lite ditåt ser man vad det skall föreställa ändå. Jag hoppas att köparen var nöjd med sitt fynd.

David bakade också men av någon orsak blev inte det förevigat på film. Mjuka kanelkakor svängde han ihop, med minimal hjälp av mig bör påpekas. Där har vi vår familjs nästa bakare.

Lilla Emma som var med på marknaden för första gången fick med sig red velvet cupcakes med cream cheese frosting. Som tur var hade vi gjort några extra så vi själva fick smaka. Sådana bakas det definitivt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar