torsdag 19 januari 2012

Ellen 6 år!


När Ellen skulle firas frågade jag vad hon ville ha för tårta och hur den skulle dekoreras. Förvånande nog var dekorationerna inte så viktiga, huvudsaken var att det var en regnbågstårta. Så visst, mamma ställer sig och bakar sex olikfärgade botten (skulle gått mycket snabbare om jag hade haft mer än en form, måste skaffas en till) som alla blev och se lite giftiga ut.
     Tårtan fylldes med en Whipped Cream Cheese-Frosting och täcktes med vaniljgrädde. Inte riktigt den mest smakrika av mina tårtor men den blev väldigt omtyckt bland de yngre gästerna, de som annars inte äter tårta. Om det sen var att den såg rolig ut eller om de verkligen tycker bättre om sådan fyllning det vet jag inte.


Som tur var bjöd vi även på annat, bland annat Säterbullar, snodda bullar med en fyllning av mandelmassa och vanilj. Helt enkelt underbara, lätta och luftiga med mycket smak.
     Så provade jag ett nytt cookie-recept, med choklad och salta nötter, klart godkänt. Och så en av mina favoriter; brownies med mandel och vitchoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar