onsdag 6 juni 2012

Tack till världens bästa lärare

Min sons lärare, som alla ungar tycker om, har plötsligt fått för sig att han skall flytta hem tillbaks till Österbotten tillsammans med sin familj.

Jag övervägde faktiskt ett tag att flytta efter honom ;)

Men en tårta som tack skulle han i alla fall få bestämde jag.
Så då bakade jag en tårta, eller egentligen två, det är så många elever på klassen, åt honom.

Ljusa botten, fyllda med grädde och banan, spacklade med smörkräm och täckta med sockermassa.



Jag tycker det är en jättefin effekt med marmorerad sockermassa. Syns kanske inte så bra på bild men det är riktigt effektfullt i verkligheten.


Den andra tårtan blev lite mindre, men med exakt likadan fyllning.

Tack Magnus för de här åren. Vi kommer att sakna dig men vi önskar dig lycka till i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar