fredag 25 maj 2012

Äntligen vår

Jag bara älskar prinsesstårta och fyllningen i prinsesstårtor. Men jag vill ju fixa till den lite ändå. Och som tur är har jag inga problem att hitta provkaniner till mina skapelser. Den här gången var det Oscars dagis som fick provsmaka.

Jag bakade en ny variant på glutenfritt tårtbotten, ett riktigt bra recept var det, så det har jag sparat. Jag lagade även en hallonmousse. Medvetet försökte jag hålla den mindre sockrad men ingen av ungarna eller tanterna klagade så surt var det antagligen inte. Som kompis till hallonmoussen gjorde jag en vaniljmousse på äkta vanilj. Den smakade verkligen vanilj.

Hade kommit på en lite speciell ide till dekorationer. Jag var så trött på all snö och kylan så nu skulle vintern bort. Den färg över alla andra färger som skriker vår för mig är ljusgrönt så grundfärgen var ju given. Jag lagade  lite snöflingor som jag sopade undan på ena kanten. Sedan lät jag blommorna blomma...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar